تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1395 - 17:08
کد خبر : 5145

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر دادراه‌اندازی کانون خلاقیت در دانشکده فنی و حرفه‌ای گیلان

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر دادراه‌اندازی کانون خلاقیت در دانشکده فنی و حرفه‌ای گیلان

جارستان-رئیس پارک علم و فناوری گیلان از راه‌اندازی کانون خلاقیت برای شکوفایی دانش، نوآوری و فناوری در دانشکده فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد. ، مجید متقی‌طلب عصر امروز در جمع مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به نقش تجاری‌سازی پژوهش و نوآوری‌های‌ فناوری‌بنیان در عرصه رقابت‌های بین‌المللی اظهار کرد: بهره‌وری از

جارستان-رئیس پارک علم و فناوری گیلان از راه‌اندازی کانون خلاقیت برای شکوفایی دانش، نوآوری و فناوری در دانشکده فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد.

، مجید متقی‌طلب عصر امروز در جمع مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به نقش تجاری‌سازی پژوهش و نوآوری‌های‌ فناوری‌بنیان در عرصه رقابت‌های بین‌المللی اظهار کرد: بهره‌وری از منابع انسانی و سرمایه از شاخص‌های موثر در تبیین استاندارد ملی زندگی در کشورها محسوب می‌شود.

وی، قدرت رقابت را مجموعه‌ای از قابلیت‌های نهادی، سیاستگذاری‌ها و عوامل متنوع در تعیین سطح بهره‌وری کشورها عنوان کرد و افزود: بهره‌وری به مجموعه‌ای از سطوح موفقیت و کامیابی پایدار اطلاق می‌شود که از طریق یک سیستم اقتصادی انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه رابطه قدرت رقابت و توانمندی در نوآوری حائز اهمیت است، تصریح کرد: نوآوری را نمی‌توان تنها به عنوان یک کشف ملی در نظر گرفت بلکه این عامل می‌تواند منتج به ارتقا و پیشرفت شود.

متقی‌طلب، نقش نوآوری در مدل جدید را مهم خواند و بیان کرد: نوآوری فناورانه از دانش اجزاء، ارتباط بین اجزاء، روش‌ها، فرآیندها و تکنیک‌هایی که در یک محصول یا خدمت جدید به‌کار گرفته شده، تشکیل شده است.

وی به محورهای تشکیل‌دهنده قدرت رقابت اشاره کرد و گفت: نهادها، زیرساخت، محیط اقتصاد کلان، بهداشت و آموزش مقدماتی، آموزش عالی و دوره‌های مهارتی، بهره‌وری بازار کالا و بهره‌وری بازار کار از محورهای تشکیل‌دهنده قدرت رقابت است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به فرآیند ایده تا تجاری‌سازی محصول، خاطرنشان کرد: در فرآیند مذکور عملیاتی شدن ایده توسعه یافته، تجاری شده و تبدیل به محصول قابل ارائه به بازار یا خدمت جدید حائز اهمیت است.

متقی‌طلب به شاخص‌های دانشگاه کارآفرین اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه به عنوان یک سازمان کارآفرین است و اعضای دانشگاه باید رفتار کارآفرینانه داشته باشند.

وی از راه‌اندازی کانون خلاقیت در دانشکده فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد و اظهار کرد: انتظار داریم با راه‌اندازی کانون مذکور خلاقیت‌ها شکوفا شود ضمن اینکه نقش فزآینده دانش، نوآوری و فناوری در این زمینه مهم است.

خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.